Scratch: A Way to Logo and Python
Informations
Type:
inproceedings
Auteurs:
Dorling, Mark and White, Dave
Pertinence:
Moyenne
Référence:
Doi:
10.1145/2676723.2677256
Mots-clés:
computational thinking, python, computer science education, Scratch, transition process, unplugged a...
Url:
https://doi.org/10.1145/2676723.2677256
Date de publication:
12/2014
Résumé:
Abstract:
Références
2 articles
Titre Type Pertinence Auteurs Date Publication Références Citations Actions
Pencil code: block code for a text world inproceedings Faible Bau, David and Bau, D Anthony and Dawson, Mathew and Pickens, C Sydney 12/2014 2 10
Combining tiled and textual views of code inproceedings Haute Homer, Michael and Noble, James 12/2013 8 16
Citations
1 articles
Titre Type Pertinence Auteurs Date Publication Références Citations Actions
Simultaneous multiple representation editing environment for primary school education inproceedings Faible Leber, Ziga and Crepinek, Matej and Kosar, Tomavz 12/2018 6 1
Mots-clés
9 mots-clés
Nom Nombre d'articles Actions
computer science education 4
Scratch 2
unplugged activity 1
python 1
text-based programming language 1
transition process 1
computational thinking 1
graphical programming language 1
logo 1
Auteurs
3 auteurs
Nom Nombre d'articles Actions
Dave 1
Mark and White 1
Dorling 1