From Blocks to Text and Back: Programming Patterns in a Dual-Modality Environment
Informations
Type:
inproceedings
Auteurs:
Weintrop, David and Holbert, Nathan
Pertinence:
Haute
Référence:
Doi:
10.1145/3017680.3017707
Mots-clés:
computer science education, blocks-based programming
Url:
https://doi.org/10.1145/3017680.3017707
Date de publication:
12/2016
Résumé:
Abstract:
Pdf:
Lien pdf
Références
1 articles
Titre Type Pertinence Auteurs Date Publication Références Citations Actions
Combining tiled and textual views of code inproceedings Haute Homer, Michael and Noble, James 12/2013 8 16
Citations
1 articles
Titre Type Pertinence Auteurs Date Publication Références Citations Actions
Design and evaluation of a scaffolded block-based learning environment for hierarchical data structu... inproceedings Moyenne Feijoo-García, Pedro Guillermo and Wang, Sishun and Cai, Ju and Polavarapu, Naga and Gardner-McCune,... 12/2018 6 1
Mots-clés
2 mots-clés
Nom Nombre d'articles Actions
computer science education 4
blocks-based programming 1
Auteurs
3 auteurs
Nom Nombre d'articles Actions
Weintrop 2
Nathan 1
David and Holbert 1